M | D | W | D | V | Z | Z |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Betonnen muur rond kinderopvang…Vandaag in de krant gelezen dat men aanbeveelt een betonnen muur (3 meter hoog) rond
een kinderopvang centrum in Asse (België) te plaatsen, dit om de geluidsoverlast voor enkele omwonenden te beperken. Ik wil en kan hier geen polemiek opstarten over wat geluidsoverlast is en wat niet en tevens ook niet of spelende kinderen geluidsoverlast veroorzaken of niet, maar vraag me wel af wat en waarmee we bezig zijn?
Hanen die kraaien, eenden die kwaken, spelende kinderen, klokken die luiden, slagschaduw van windmolens, blaffende honden, loeiende koeien, winkelbel te luid, gsm-masten, geurhinder van bedrijven, hinder van vliegtuigen, luide muziek, grasmaaiers op zondag enz…. Ik kan zo nog wel enkele minuten verder gaan. Waar zijn we mee bezig? Onze maatschappij en onze samenleving zo aan het verzuren dat binnen afzienbare tijd er geen samenleving meer is maar dat iedereen in zijn eigen huisje woont omgeven met een 3 meter hoge betonnen muur zodat er zeker maar niemand nog contact met je zoekt of ergens wil inbreken in je privacy?
Hebben we als mensen genoeg aan onze pc, gsm, iPod om onze sociale contacten te onderhouden of nog erger worden dit onze sociale contacten? Ik huiver als ik aan zo een samenleving denk. Het idee alleen maar dat men kinderen achter een betonnen muur laat spelen is weerzinwekkend. Gaan we onze jeugd dan maar op deze manier al voorbereiden op een later leven achter en tussen betonnen muren?
Gelukkig zijn er nog anderen, die nog steeds de moed en de durf hebben om sociaal te zijn. Zij richten verenigingen op, zoeken contact met gelijkgezinden, hebben oog voor hun omgeving, praten graag met hun buren, hebben oog voor de jeugd enz. Deze verenigingen hebben u nodig, word er lid van, werk samen met anderen en laten we beginnen met een andere toekomst te creëren voor onze kinderen. Laten we hun zien dat ze niet tussen betonnen muren moeten spelen, maar dat er ook nog plaatsen zijn waar ze wel welkom zijn en zich kunnen uitleven in hun kind zijn.
M | D | W | D | V | Z | Z |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |